شنبه ۲ آبان ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۸
۰ نفر

لندن: کلاهبرداری یکی از مشکلاتی است که اغلب شرکت‌های بیمه از سوی مشتریان خود با آن مواجه می‌شوند.

برای نمونه صحنه‌سازی تصادف یکی از این روش‌هاست که کلاهبرداران از طریق آن از شرکت‌های بیمه سوء‌استفاده می‌کنند. اخیرا نیز یک جوان 28 ساله با استفاده از این روش پول کلانی به جیب زد و البته درنهایت به دام پلیس افتاد. این جوان بیش از 100 صحنه تصادف ساختگی ایجاد و به این ترتیب از شرکت بیمه‌ای که مشتری آن بود 17 هزار پوند کلاهبرداری کرد.

او در فاصله سال‌های 2005 تا 2008 این تصادف‌های ساختگی را ایجاد کرد و هر بار هم موفق شد سر شرکت بیمه کلاه بگذارد. اما سرانجام دستش رو شد و 5سال آینده را در زندان سپری خواهد کرد.

حمام کردن در 3 دقیقه

کاراکاس: بحران تامین برق و آب در ونزوئلا موجب شده است که رئیس‌جمهور این کشور از مردم بخواهد زمان استحمام‌شان را به 3 دقیقه کاهش دهند. هوگو چاوز در جریان نشست کابینه خطاب به مردم گفت: به جای اینکه در حمام آواز بخوانید و 30 دقیقه زیر دوش باشید، این زمان را به 3 دقیقه برسانید.

او ادامه داد: من خودم این روش را امتحان کرده‌ام و 3دقیقه برای حمام کردن زیاد هم خواهد بود. این در حالی است که روز به روز بحران آب و برق در این کشور جدی‌تر می‌شود و دولت طرح‌های جدیدی را به منظور کاهش مصرف آب و برق به اجرا می‌گذارد.

برای نمونه اخیرا از شرکت‌ها خواسته شده است که دست‌کم مصرف آب و برق را به میزان 20 درصد کاهش دهند. از سوی دیگر پروژه بارورسازی ابر‌ها هم با جدیت دنبال می‌شود. البته هنوز مشخص نیست که دولت چگونه می‌تواند بر زمان استحمام مردم نظارت داشته باشد.

قربانی کردن در جام جهانی

ژوهانسبورگ: در حالی که قرار است بازی‌‌های جام جهانی 2010 در آفریقای‌جنوبی برگزار شود، مقامات این کشور قصد دارند به‌طور سنتی به استقبال این بازی‌ها بروند. گزارش‌ها حاکی از آن است که آنها قصد دارند به منظور بهتر برگزار شدن این رقابت‌ها در استادیوم محل برگزاری بازی‌ها، گاو قربانی کنند.

این در حالی است که در نظر گرفتن آفریقا برای میزبانی جام جهانی، درآمد اقتصادی زیادی را نصیب این کشور خواهد کرد. یکی از مقامات پیشنهاد دهنده این طرح به خبرنگاران گفت: ما باید از مراسم سنتی و فرهنگی خود استفاده کنیم تا مردم کشور‌های مختلف با فرهنگ ما آشنا شوند.

گفتنی است که در جریان جام جهانی که 8 ماه دیگر برگزار می‌شود دست‌کم 500 هزار گردشگر خارجی به این کشور سفر خواهند کرد. البته هنوز کمیته محلی هماهنگی رقابت‌های المپیک به پیشنهاد مقامات آفریقای جنوبی در زمینه قربانی کردن گاو پاسخ نداده است.

پناه بردن به زندان

سیسیل: در حالی که زندانیان سعی می‌کنند به هر قیمتی شده از زندان فرار کنند، مرد 30 ساله‌ای که محکومیتش در زندان به حبس خانگی تبدیل شده بود، برای فرار از مشاجره‌های همیشگی با همسرش از پلیس درخواست کرد او را به زندان بازگرداند.

این مرد در توجیه این درخواست به پلیس گفت که او و همسرش همواره بر سر مسائل جرئی از طعم غذا گرفته تا شست‌وشوی لباس‌ها با هم درگیر می‌شوند و زندان برای او این مزیت را دارد که دست‌کم از زخم‌زبان‌های همسرش در امان می‌ماند و می‌تواند زندگی آرام‌تری داشته باشد.

با وجود این پلیس با درخواست او موافقت نکرده و معتقد است که او باید دوره محکومیتش را در خانه سپری کند. گفتنی است که دادگاه این مرد را وادار کرده است که همراه با همسرش در جلسات مشاوره خانواده شرکت کند تا بتوانند مشکلات خانوادگی‌شان را حل کنند.

کد خبر 93588

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز